Isnin, Oktober 02, 2006

FOMCA arah pemantau teliti harga barang

KUALA LUMPUR 25 Sept. – Gabungan Persatuan-Persatuan Pengguna Malaysia (FOMCA) hari ini mengarahkan 50 pemantau yang terdiri daripada anggotanya mengesan dan memantau sebarang kenaikan harga barang di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor.

Presidennya, N. Marimuthu berkata, orang ramai juga turut diminta memaklumkan kepada pihaknya sekiranya berlaku kenaikan harga sempena musim perayaan yang bakal tiba ini.

‘‘Mulai Isnin depan, FOMCA akan mengemukakan laporan berhubung kenaikan harga barang yang dikesan,’’ katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia, di sini hari ini.

Jelas beliau, pihaknya kini telah mengenal pasti beberapa lokasi di Selangor dan Kuala Lumpur yang sewenang-wenangnya menaikkan harga barang dan menjual barangan yang telah tamat tempoh.

Mengenai kenaikan harga barang di negeri-negeri lain, beliau memberitahu, ia terpulang kepada persatuan pengguna negeri masing-masing.

Beliau menjelaskan, para pengguna yang mempunyai sebarang maklumat atau aduan mengenai kenaikan harga barang yang melebihi harga siling boleh menelefon Pusat Khidmat Aduan Pengguna Nasional di talian 03-7877 9000 atau emel kepada nccc@nccc.org.my.


Utusan Malaysia
26 September 2006

Tiada ulasan: